سکوبندی مدرن آزمایشگاه

سکوبندی مدرن آزمایشگاه

سکوبندی مدرن آزمایشگاه ، یعنی طراحی به روز و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در راستای ایجاد سهولت در انجام آزمایشات و بالا بردن راندمان پرسنل آزمایشکاه می باشد که در این مقاله به تشرح آن خواهیم پرداخت.

معمار و طراح آزمایشگاه، میچ گلدمن، در این زمینه به صراحت عنوان می کند آزمایشگاه های امروزی  محیط کاری کارآمد تری  را نسبت به آزمایشگاه های قدیمی ارائه می دهند .  در زمان های قدیم مدیریت و کنترل مواد شیمیایی و خطر ناک  کار آسانی نبود  اما امروزه با نوآوری های  بوجود آماده در طراحی و تجهیز آزمایشگاه ها می توان محیط کاری بسیار ایمن تر و مجهز تر را در اختیار داشت.

  مهم ترین ویژگی جهت سکوبندی مدرن آزمایشگاه به شرح زیر است:

  • انعطاف پذیری بالا
  • ایمنی و امنیت
  • کارایی و صرفه جویی انرژی

مهم ترین موارد تاثیر گزار در سکوبندی مدرن آزمایشگاه:

در حال حاضر ایمنی و امنیت ، انعطاف پذیری ، کارایی و صرفه جویی در  مصرف انرژی محرک های اصلی در تصمیم گیری بازسازی و توسعه آزمایشگاه به شمار می رود . طبق نظر کارشناسان  : موارد بالا  مهم ترین مسائلی هستند که در تمامی ازمایشگاههایی که در سالهای اخیر  طراحی و تجهیز شده مورد توجه قرار گرفته است . این موارد بر اساس نیاز های هر آزمایشگاه  و مناطق مختلف  جغرافیایی می تواند متفاوت باشد.

انرژی های فسیلی غیر قابل احیا بوده و بالاترین هزینه های  آزمایشگاهها نیز مربوط به انرژی است این هزینه ها علاوه بر جنبه مالی  بر محیط زیست نیز تاثیر  خواهد داشت . میزان انرژی مصرفی اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر بهره وری هر آزمایشگاهی است . کوچکترین تغییر می تواند این هزینه ها را کاهش دهد .  باید توجه داشته باشیم تغییراتی که برای کاهش هزینه ها انجام می دهیم علاوه بر افزایش بهره  وری نباید سطح ایمنی را در محیط کار حساس  آزمایشگاهی  تحت تاثیر قرار دهد . بعنوان نمونه  تغییراتی مثل نصب هود  آزمایشگاهی قوی تر  جهت محافظت از کارکنان  در برابر گازهای مضر  همچنین نوآوری در سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع که در حال حاضر تقاضای بالایی نیز دارند  می تواند بسیار کار آمد باشد.

انعطاف پذیری سکوبندی آزمایشگاه

انعطاف پذیری سکوبندی آزمایشگاه و کابینت بندی ها نسبت به سابق  از مهم ترین دلایل بهینه شدن محیط کار آزمایشگاه های امروزی است .  در حال حاضر می توان با یک سکوبندی آزمایشگاهی خوب انجام بسیاری  از امور دشوار آزمایشگاه را سهولت بخشید . در کنار سکوبندی مواردی از قبیل  روشنایی ، تهویه مطلوب در بهره وری بالا و گردش کار مناسب آزمایشگاهها تاثیر گذار هستند .  صرفه جویی و استفاده از انرژی های سازگار با محیط زیست جذابیت بیشتری برای کار آزمایشگاهی ایجاد کرده است .

تجهیزات آزمایشگاهی دوریس با سالن های مجهز تولید ، استفاده از بهترین مواد اولیه  و بکار گیری نیرو های فنی کار آزموده  ،توانایی گسترده ای  در زمینه طراحی و ساخت  سکوبندی آزمایشگاهی داشته و این اطمینان خاطر را به مشتریان خود می دهد که بهترین سکوبندی را  متناسب با نیاز و توجه به محیط آزمایشگاه همچنین در نظر داشتن بودجه کارفرمایان   ، ارائه می دهد .

تیم فنی ما در دوریس با در نظر داشتن ریزترین مسائل و شاخصه  هایی که می توانند آینده کاری یک آزمایشگاه را تامین کنند ، آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان به شما می باشد.

جهت سفارش سکوبندی آزمایشگاهی  و کابینت بندی آزمایشگاهی با همکاران فنی ما در تجهیزات آزمایشگاهی تماس بگیرد.