سکوبندی آزمایشگاه

راهنمای خرید هود پاتولوژی

راهنمای خرید هود پاتولوژی

هود پاتولوژی تجهیزی پیشرفته در آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی است که با فیلتر کردن گازهای سمی، آئروسل‌ها و بخارات خطرناک، هوای تمیز و ایمن را برای کاربران فراهم می‌کند و از انتشار آلاینده‌های زیان‌آور جلوگیری می‌کند. پروسه خرید هود آزمایشگاهی باید با دقت بالایی انجام شود. زیرا پروسه مکش و تهویه در این محیط‌ها اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر قصد تهیه و خرید هود پاتولوژی را دارید. باید ابتدا با نکات مهم برای خرید این تجهیزات آزمایشگاهی آشنا شوید.

نکات مهم برای خرید هود پاتولوژی

هود پاتولوژی نقش مهمی در تهویه هوا دارد و برای حفظ جان پرسنل در آزمایشگاه بسیار مهم است. بنابراین لازم است که هودهای سالم و با کیفیت تهیه شود تا این محیط‌های پر خطر دارای هوای سالمی ‌باشند. از جمله نکاتی که قصد داریم در راهنمای خرید هود پاتولوژی به آن‌ها نگاهی بیندازیم، عبارت‌اند از:

نوع هود

هر آزمایشگاه با توجه به استفاده از مواد گوناگون، نیاز به نوع خاصی از هودهای پاتولوژی دارد. بعضی از هودها در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند و اگر در آزمایشگاه از مواد شیمیایی خطرناک استفاده می‌کنید، باید از هود شیمیایی استفاده نمایید. به صورت عمده از هودهای پاتولوژی برای انجام آزمایش‌های سلولی، مولکولی، بررسی مایعات بدن انسان مانند خون، ادرار، مدفوع و … استفاده می‌شود. حتی این هودها برای نگهداری سلول‌های سرطانی و نمونه‌های ظاهری کاربرد دارند. این نمونه‌ها ممکن است بخارات مضری داشته باشند که اگر در محیط آزمایشگاه پخش شوند، برای کارکنان خطرناک هستند به همین خاطر هودهای پاتولوژی با فیلترهای کربن اکتیو خود بخارات مضر را جمع می‌کنند.

اندازه و فضای آزمایشگاه

قبل از تهیه هود پاتولوژی باید ببینید که فضای کافی برای قرار دادن هود را دارید یا نه. هود پاتولوژی باید با فاصله از مسیرها و تهویه‌ها قرار بگیرد و نباید جلوی کارهای روزانه پرسنل آزمایشگاه را نیز سد کند. اگر بخواهید هود پاتولوژی اثربخشی مناسبی داشته باشد. باید در یک محل مناسب قرار بگیرد. بنابراین هنگام خرید حتماً به فضای مورد نیاز هود آزمایشگاهی توجه ویژه داشته باشید.

 امکان نظارت بر جریان هوا

هود پاتولوژی باید بتواند مقدار مناسبی از هوای داخل و خارج را جابجا کند. بنابراین مهم است که شما بتوانید بر جریان هوا نظارت مستمر داشته باشید. اگر می‌خواهید از نحوه تهویه مطمئن شوید. می‌توانید هودهایی را تهیه کنید که مانیتور هوا دارند. این هودها دارای سیستم خوب و کارآمدی هستند که به صورت خودکار در صورت بروز موارد غیر معمول به کاربر اطلاع می‌دهند و هوای اضافی را به محیط وارد می‌کنند.

نکات مهم برای خرید هود پاتولوژی

هزینه نصب هود

مسلماً قیمت هود با توجه به نوع برند، ویژگی‌هایی که دارد و اندازه و کیفیت آن، تغییر می‌کند. همین عوامل باعث می‌شوند تا هزینه نصب هود هم افزایش یا کاهش داشته باشد. هودهایی که کیفیت بالایی دارند، فقط توسط نصاب‌های حرفه‌ای در محل خود نصب می‌شوند و نیاز به تجهیزات بیشتری دارند. بنابراین هزینه نصب آن‌ها بالاتر است. اگر چند هود پاتولوژی تهیه کنید، قطعاً هزینه نصب آن‌ها به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند. اما بعضی از تولید کننده‌ها هستند که بعد از خرید، هزینه نصب اولیه را رایگان در نظر می‌گیرند و خودشان این خدمات را به مشتری ارائه می‌دهند. بنابراین هنگام خرید هود آزمایشگاهی به این نکته نیز توجه داشته باشید.

 

قابلیت‌های هود آزمایشگاهی

ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که هود پاتولوژی دارد، شیوه نصب آن و چگونگی نصب نیز باید هنگام خرید مورد توجه قرار بگیرند. اگر کیفیت هود بالا باشد، می‌تواند از گسترش بخارهای خطرناک به درون آزمایشگاه جلوگیری نماید.

 

کاربرد هود آزمایشگاهی

کاربرد هودهای آزمایشگاهی با توجه به اینکه از چه موادی استفاده می‌کنید، متغیر خواهد بود. اگر در آزمایشگاه شما کمتر از مواد سمی استفاده می‌شود، می‌توانید محفظه‌های بدون کانال را انتخاب کنید که برای کنترل خطرات موجود در هوا دارای فیلترهای ساده‌ای هستند. اما اگر از مواد خورنده و سمی استفاده می‌کنید، باید هودهای پیشرفته‌تری را تهیه کنید. زیرا هودهای آزمایشگاهی سطح حفاظتی یکسانی ندارند. تنها ویژگی مشترک آن‌ها این است که می‌توانند جریان هوای آرام را فراهم کنند تا هوای محیط کار شما تمیز بماند. اگر می‌خواهید از مواد خطرناک در آزمایشگاه استفاده کنید. بهتر است دستگاه‌هایی را خریداری نمایید که دارای سطح حفاظتی بالاتری هستند و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

 

مشخصات فنی هود

انواع هود پاتولوژی دارای مشخصات فنی گوناگونی هستند. ولی یک سری از ویژگی‌ها هستند که همه آن‌ها به صورت عمومی دارا می‌باشند.

  • معمولاً بدنه هودها از جنس فولاد است و رنگ آن‌ها در برابر اکسید شدن مقاومت بالایی دارد.
  • این هودها معمولاً از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند و دارای دو فن برای هوادهی مطلوب می‌باشند.
  • هودهای پاتولوژی دارای سیستم روشنایی هستند و یک شیر آب برای اتصال به آب شهری دارند.
  • از فیلترهای کربن اکتیو برای این هودها استفاده می‌شود و توانایی ضدعفونی و استریل کردن محیط با استفاده از اشعه UV را دارند.
  • این هودها می‌توانند خیلی سریع گازهای سنگین و نیمه سنگین را مکش کنند و به جای آن هوای سالم را وارد محیط کنند توجه داشته باشید که فیلتر این دستگاه دارای عمر مشخصی است و به دلیل اینکه بخارات مضر نمونه‌ها را در خود جمع می‌کند. باید بعد از مدتی تعویض شود
  • معمولاً این هودها درب‌های شیشه‌ای دارند. یک فن سانتریفیوژ برای تهویه هوا دارند و در بخش پایینی دارای یک کابینت هستند.

 

کلام پایانی

در این مقاله، تجهیزات آزمایشگاهی دوریس به‌صورت تخصصی به ویژگی‌ها و نکات مهم خرید هود پاتولوژی پرداخته است. برای استعلام قیمت و خرید هود آزمایشگاهی و سکوبندی آزمایشگاه، با تیم فروش ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.​

برای مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تجهیزات آزمایشگاهی دوریس، یکی از برجسته ترین مراکز تجهیز آزمایشگاهی کشور با بیش از 14 سال تجربه و راه اندازی موفق بیش از 500 آزمایشگاه در صنایع پزشکی و دارویی، بیمارستانها، پالایشگاهها، صنایع کشتی سازی و سایر صنایع در سراسر کشور می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *