سکوبندی آزمایشگاه

بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی

بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی

سکوبندی آزمایشگاهی از مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی بوده و کابینت بندی آزمایشگاه اولین گام در راه اندازی یک آزمایشگاه شیمی است. انتخاب‌ بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی بسیار مهم بوده و سبب استفاده بهینه از فضا می شود.

سکوبندی آزمایشگاه به مجموعه ای از کابینت ها گفته می شود که برای قرار دادن وسایل مختلف آزمایشگاه از آن بهره می برند؛ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با انواع سکوبندی آزمایشگاه شیمی، بیشتر آشنا شوید.

 

انواع سکوبندی آزمایشگاه شیمی بر اساس سیستم کدامند؟

 

امروزه دو نوع سکوبندی ثابت و مدولار، رایج ترین سیستم های سکوبندی هستند که عملکرد آن ها مشابه هم بوده و تفاوت اصلی بین این دو، مربوط به انعطاف پذیری میزهای مدولار در جابه جایی و تغییر ارتفاع آن هاست. در ادامه به بررسی انواع سکوبندی آزمایشگاه شیمی خواهیم پرداخت:

سکوبندی مدولار

در صورت نیاز به آزمایشگاه با قابلیت انعطاف پذیری برای تغییر کاربری فضا، باید از سیستم مدولار بهره ببرید. این سکوبندی می تواند بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی باشد؛ بیشتر سیستم های مدولار دیواری به یک سیستم پشتیبانی متصل به دیوار وصل می شوند.

از نکات مهم سیستم مدولار می توان به ظرفیت تحمل بار، نازک کاری و استحکام دیوار اشاره کرد‌. در زمان انتخاب سیستم، چگونگی نصب واحدهای مدولار به سازه پشتیبان نیز حائز اهمیت است.

سکوبندی ثابت

با وجود خصوصیات سکوبندی مدولار، سکوبندی ثابت همچنان در بسیاری در آزمایشگاه های مدرن شیمی کاربرد دارد. سکوبندی ثابت با ساختار فولادی، چوبی و پلاستیکی لمینت شده در رنگ ها و سبک های متنوع در دسترس است.

امروزه سکوبندی های ثابت، در قیاس با گذشته انعطاف پذیری بیشتری پیدا کرده اند و این مسئله قابلیت نصب میزها را پس از اتمام کفپوش ها فراهم می کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که پیش‌ بینی کانال های تاسیسات مکانیکی و الکتریکی در پشت سکوبندی، کارایی این نوع سکوبندی را افزایش می دهد.

سکوبندی متحرک

سکوبندی متحرک نیز می تواند بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی باشد. این سکوبندی با چرخ های گردان، یک گزینه مفید برای دسترسی به اطراف تجهیزات سنگین روی میز است. مبلمان و سکوبندی متحرک در زمان نیاز به فضای اضافی برای انجام کار یا تغییر فضای کاری بسیار مفید خواهد بود.

سکوبندی ترکیبی

سکوبندی ترکیبی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به تغییر بخشی از آزمایشگاه در یک مدت زمان کوتاه وجود داشته باشد.

 

انواع سکوبندی از نظر اجرایی

 

سکوبندی آزمایشگاه از نظر اجرایی به دو صورت مختلف است:

سکوبندی یکطرفه

سکوبندی‌یکطرفه، یکی از پرکاربردترین انواع سکوبندی در محیط آزمایشگاه است که با نصب کنار دیوار، امکان استفاده یکطرفه را برای کارمندان فراهم می کند. معمولا صفحه رویی سکوبندی یکطرفه از جنس گرانیت، استیل، سرامیک ضد اسید و اپوکسی رزین است؛ همچنین نصب سینک، انواع شیرآلات و پریز برق روی آن امکان پذیر خواهد بود.

سکوبندی دو طرفه

سکوبندی دو طرفه، یکی دیگر از انواع بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی است که با نصب در وسط، امکان استفاده از دو طرف را برای کارمندان فراهم خواهد کرد. این نوع سکوبندی نیز همانند سکوبندی یک طرفه امکان نصب سینک، شیرآلات و پریز برق را فراهم می کند؛ البته مزیت اصلی اجرای این نوع از سکوبندی این است که استفاده به شکل دو طرفه را برای پرسنل فراهم می کند.

بخش های اصلی سکوبندی آزمایشگاه

بخش های اصلی سکوبندی آزمایشگاه 

 

به صورت کلی بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی شامل بخش های زیر است:

هریک از این بخش ها به تنهایی در کاربردی بودن و زیبایی فضای آزمایشگاه تاثیر زیادی دارد. انطباق و هماهنگی این اجزا باهم بسیار مهم است؛ فریم ها باید مقاومت کافی برای نگهداری از کابینت آزمایشگاه و صفحات رویه را داشته باشند. همچنین صفحات رویه نیز باید به شکل یکپارچه و بدون درز باشند و کابینت ها به گونه ای طراحی شوند تا بهره وری آن ها افزایش پیدا کند.

 

ویژگی های بهترین سکوبندی آزمایشگاه شیمی

 

ایمنی، دوام و زیبایی به عنوان فاکتورهای اصلی در طراحی سکوبندی آزمایشگاه محسوب می شوند؛ دقت و توجه به این فاکتورها می تواند بهترین و مناسب ترین سکوبندی را به شما هدیه دهد. مهمترین ویژگی هایی که سکوبندی آزمایشگاهی باید داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن نیازهای آزمایشگاه را برطرف کند، عبارتند از:

  • ارائه بدنه ای مقاوم: استفاده از مقاوم ترین مواد اولیه در تولید تجهیزات آزمایشگاه موجب می شود تا دوام این تجهیزات به بیشترین حد ممکن برسد. بدنه تجهیزات و سکوبندی آزمایشگاه در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.
  • ارگونومی و کاربری عالی: طراحی سکوبندی آزمایشگاه، به صورتی انجام می شود که پرسنل در زمان کار در فضای آزمایشگاه، شاهد هیچ مشکل و محدودیتی نباشند.
  • استفاده از یراق آلات مناسب: به دلیل حساس بودن سکوبندی آزمایشگاه شیمی و تماس مکرر اجزای سکوبندی با مواد شیمیایی، لازم است تا از بهترین یراق آلات برای ساخت این سکوبندی ها استفاده شود.

مجموعه ما تمامی این نکات را در طراحی سکوبندی آزمایشگاه به کار می برد و به جرات می‌توان گفت که بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی متعلق به مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی دوریس است؛ برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش می توانید با کارشناسان ما 02636108560 و 02636108570 در تماس باشید.

 

جمع بندی

 

ما در این مطلب به بررسی بهترین سکوبندی برای آزمایشگاه شیمی پرداختیم. همانطور که متوجه شدید، سکوبندی آزمایشگاه شیمی انواع مختلفی دارد که شما با توجه به فضای خود می توانید سکوبندی مناسب خود را انتخاب کنید؛ همچنین برای اطلاع از سکوبندی مناسب برای فضای خود، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.​

برای مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تجهیزات آزمایشگاهی دوریس، یکی از برجسته ترین مراکز تجهیز آزمایشگاهی کشور با بیش از 14 سال تجربه و راه اندازی موفق بیش از 500 آزمایشگاه در صنایع پزشکی و دارویی، بیمارستانها، پالایشگاهها، صنایع کشتی سازی و سایر صنایع در سراسر کشور می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *