سکوبندی آزمایشگاه

خرید کابینت آزمایشگاه مواد غذایی ارزان قیمت

خرید کابینت آزمایشگاه مواد غذایی ارزان قیمت

کابینت آزمایشگاه مواد غذایی، از اجزای سکوبندی آزمایشگاهی بوده که در محیط آزمایشگاه برای استفاده بهینه از فضای آزمایشگاه ساخته می شود. در این کابینت ها از نمونه ها، مواد شیمیایی بی خطر، مدارک آزمایشگاهی و دستگاه ها نگهداری می شود. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با نکات خرید این کابینت ها آشنا شوید.

 

کابینت آزمایشگاه مواد غذایی چیست؟

کابینت آزمایشگاهی، یکی از اجزای اصلی و ضروری سکوبندی آزمایشگاه موادغذایی بوده که برای نگهداری ایمن و سازماندهی شده مواد شیمیایی، تجهیزات و ظروف آزمایشگاه از آن بهره می برند. این کابینت ها معمولا از مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی، حرارت و رطوبت ساخته‌می شوند تا از آسیب دیدن محتویات داخل آن ها جلوگیری شود. طراحی کابینت های آزمایشگاهی به صورتی بوده که دسترسی راحت به مواد و تجهیزات را فراهم کرده و در عین حال از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری نماید.

کابینت های آزمایشگاهی در انواع مختلف مثل دیواری، زمینی، زیر سینک و مخصوص مواد شیمیایی خطرناک ساخته می شوند. هرنوع کابینت با توجه به کاربرد و نوع موادی که در آن نگهداری می شود، دارای خصوصیات خاصی است. به عنوان مثال، کمد نگهداری مواد شیمیایی خطرناک دارای سیستم تهویه و قفل های ایمنی هستند تا از نشت مواد و ایجاد خطر برای پرسنل آزمایشگاه مواد غذایی جلوگیری کنند.

انواع کابینت های آزمایشگاه مواد غذایی

کابینت آزمایشگاه مواد غذایی با طراحی خاص و مواد مقاوم، محیطی امن و کارآمد را برای انجام آزمایشات فراهم می کند. انواع مختلفی از این کابینت ها وجود دارند که هرکدام برای کاربرد خاصی طراحی شده اند؛ در ادامه به بررسی انواع مختلف این کابینت ها می پردازیم:

کابینت دیواری آزمایشگاه مواد غذایی

کابینت دیواری آزمایشگاه، یکی از اجزای مهم و کاربردی در تجهیزات آزمایشگاه است. این کابینت ها در قسمت بالای میز آزمایشگاهی نصب‌شده و برای استفاده بهینه از فضا مورد استفاده قرار می گیرند. از این کابینت ها برای نگهداری ظروف آزمایشگاهی و سایر تجهیزات آزمایشگاهی بهره می برند.

با استفاده از کابینت های دیواری، فضای روی میز آزاد‌شده و دسترسی به تجهیزات راحت تر می شود. علاوه بر این، این کابینت ها به ایجاد محیطی مرتب و منظم در آزمایشگاه مواد غذایی کمک می کنند.

کابینت زمینی آزمایشگاه مواد غذایی

این نوع کابینت آزمایشگاه موادغذایی، پایه اصلی هر آزمایشگاهی به شمار می رود. این کابینت ها معمولا از جنس استیل یا مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند و برای نگهداری از مواد شیمیایی، تجهیزات سنگین و ظروف آزمایشگاهی از آن ها بهره می برند.

برخی از کابینت های زمینی دارای سینک ، شیرآلات آزمایشگاهی و قفسه های قابل تنظیم نیز هستند. این کابینت ها به عنوان یک سطح کار اضافی برای انجام آزمایش مورد استفاده قرار می گیرند؛ کابینت های زمینی آزمایشگاهی به علت دسترسی راحت و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و رطوبت، بسیار کاربردی هستند.

کابینت زمینی آزمایشگاه مواد غذایی

کابینت زیر سینک آزمایشگاه مواد غذایی

کابینت زیر سینک به منظور نگهداری از مواد شوینده، دستکش، زباله و سایر تجهیزات جانبی کاربرد دارد. این کابینت ها معمولا زیر سینک آزمایشگاه نصب‌شده و به علت دسترسی آسان و ممانعت از اشغال فضای روی میز، بسیار کاربردی هستند.

این کابینت ها خصوصیاتی نظیر طراحی مناسب، قفسه های قابل تنظیم، سیستم تخلیه برای جلوگیری از جمع شدن آب، فضای کافی برای قراردادن سطل زباله و مقاومت در برابر مواد شیمیایی، حرارت و رطوبت را دارند. در انتخاب کابینت های زیر سینک باید به جنس، اندازه، عمق و ارتفاع کابینت توجه کرد. این نوع از کابینت آزمایشگاه مواد غذایی، کاربردهای زیر را دارد:

  • نقش مهمی را در حفظ نظم و بهداشت آزمایشگاه ایفا می کند.
  • با استفاده از این کابینت، مواد و تجهیزات آزمایشگاه به شکل منظم و مرتب نگهداری‌شده و از بروز هرگونه آلودگی و خطرات جلوگیری می شود.
  • دسترسی راحت به مواد شوینده و تجهیزات ایمنی در مواقع اضطراری، اهمیت این کابینت ها را افزایش می دهد.

ویژگی های مهم کابینت آزمایشگاه مواد غذایی

این کابینت ها باید دارای یکسری خصوصیات خاص باشند تا بتوانند در شرایط سخت به خوبی عمل کنند. در ادامه به بررسی مهمترین این خصوصیات می پردازیم:

  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی: کابینت های آزمایشگاهی باید در برابر انواع مختلف مواد شیمیایی، اسیدها، بازها و حلال ها مقاوم باشند.
  • مقاومت در برابر حرارت: برخی از کابینت ها باید بتوانند در برابر حرارت بالا مقاومت کنند؛ علل الخصوص کابینت هایی که برای نگهداری از مواد قابل اشتعال مورد استفاده قرار می گیرند.
  • جنس با کیفیت: کابینت های آزمایشگاهی معمولا از جنس استیل، HPL یا PVC هستند.
  • طراحی ارگونومیک: طراحی کابینت آزمایشگاه مواد غذایی باید به صورتی باشد که دسترسی به تمام مواد و تجهیزات به آسانی امکان پذیر باشد.
  • قابلیت تنظیم: معمولا این کابینت ها دارای قفسه هایی با قابلیت تنظیم هستند تا بتوانید آن ها را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.
  • سیستم تهویه: برخی از کابینت ها دارای سیستم تهویه هستند تا مانع از تجمع بخارات شوند.

جمع بندی

ما در این مطلب به بررسی نکات مربوط به خرید کابینت آزمایشگاه مواد غذایی پرداختیم. همانطور که متوجه شدید این کابینت ها برای بهینه سازی فضای داخل آزمایشگاه بسیار کاربردی هستند. به دلیل اینکه این کابینت ها در معرض مواد شیمیایی قرار دارند، باید در برابر این مواد مقاومت مناسبی داشته باشند. برای خرید این کابینت ها، ابتدا باید نیازهای خود را مشخص کرده و سپس با توجه به نیازهای خود، کابینت مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.​

برای مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تجهیزات آزمایشگاهی دوریس، یکی از برجسته ترین مراکز تجهیز آزمایشگاهی کشور با بیش از 14 سال تجربه و راه اندازی موفق بیش از 500 آزمایشگاه در صنایع پزشکی و دارویی، بیمارستانها، پالایشگاهها، صنایع کشتی سازی و سایر صنایع در سراسر کشور می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *