هود آزمایشگاهی پرتابل

هود آزمایشگاهی پرتابل

هود آزمایشگاهی پرتابل ، از اصلی ترین تجهیزات ثابت آزمایشگاهی است . این دسته از هود ها ی آزمایشگاهی هوای تصفیه شده را به محیط آزمایشگاه باز می گردانند . معروفترین هود آزمایشگاهی پرتابل ، هود بازویی است که علاوه بر قابلیت نصب بر روی سقف و یا دیوار ، بوسیله بازوهای مفصلی براحتی قابلیت جابجایی و استفاده در وضعیت های مختلف را داراست .
پیشنهاد می کنیم برای مطالعه بیشتر در مورد هود بازویی ، صفحه هود بازویی را مطالعه نمایید.

هود آزمایشگاهی پرتابل چیست ؟

 

هود آزمایشگاهی پرتابل ، هود های آزمایشگاهی قابل حملی هستند که به دلیل ساختار نیازی به کانال کشی ندارند . این نوع هود های لابراتور به هود داکتلس نیز معروفند و بر خلاف هودهای آزمایشگاهی داکت به سیستم HVAC ساختمان وصل نیستند . این نوع هود با ایجاد گردش مجدد هوا باعث بهبود هوای آزمایشگاه می شوند. هود داکتلس (Hood Doctles ) با مکش هوای آزمایشگاه و تصفیه با فیلتر ها ی داخلی ، هوای تمیز را از سمت دیگر در محیط می دمد و باعث گردش مجدد هوا در فضا می شوند .

کاربرد انواع هود آزمایشگاه پرتابل (Portable laboratory hood)

تمامی هود های آزمایشگاهی با هدف محافظت در برابر بخارت ناشی از انبارش و یا واکنش مواد آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند . سه کارکرد اصلی هود آزمایش شامل :

  • حفاظت از پرسنل آزمایشگاه
  • حفاظت از نمونه های آزمایشگاهی
  • و حفاظت از محیط می باشد .

انواع هود شیمیایی پرتابل تمامی محافظت های بالا را ایجاد می کند و به دلیل سهولت جابجایی برای استفاده در آزمایشگاه های بزرگ و محیط های پر کاربر ایده آل است .

سه ویژگی مهم هود آزمایشگاهی پرتابل

  • قابلیت جابجایی هود پرتابل

مهم ترین امتیاز استفاده از هود پرتابل ، قابلیت حمل آسان آن در محیط آزمایشگاه است که امکان استفاده حداکثری از هود و محیط آزمایشگاه را فراهم می کند . برخی از این هود های آزمایشگاهی برای حمل راحت تر برروی پایه های چرخ دار قرار داده می شوند .

  • مصرف انرژی کمتر هود پرتابل

مصرف کمتر انرژی از ویژگی های مهم هود های پرتابل آزمایشگاهی است .

  • قیمت مناسب هود پرتابل

هودهای پرتابل به دلیل عدم نیاز به اتصالات ، ابعاد کوچکتر و ساختار ساده تر نسبت به انواع هود آزمایشگاهی قیمت مناسب تری دارند . برای خرید انوع هود آزمایشگاهی می توانید با کارشناسان فروش هود شیمی دوریس تماس حاصل نمایید .

خرید هود آزمایشگاهی پرتابل

خرید هود آزمایشگاهی پرتابل ، با در نظر گرفتن آیتم های مختلفی از جمله کاربری آزمایشگاه ، مواد اولیه مورد استفاده ، مساحت آزمایشگاه ، چیدمان مبلمان آزمایشگاهی انجام می شود و کاری کاملا تخصصی است که باید توسط کارشناس هود انجام شود .

کارکرد صحیح هود نیز از دیگر چالش های صاحبان آزمایشگاه در هنگام خرید هود آزمایشگاهی ست. تجهیزات آزمایشگاهی دوریس از جمله شرکت های سکوبندی در ایران است که در کنار طراحی و ساخت سکوبندی ، تجهیزات ثابت آزمایشگاهی را نیز برای مشتریان خود تامین می کند . مفتخریم برای راهنمایی و خرید هود آزمایشگاهی در کنار مشتریان خود هستیم .

مقاله های مرتبط