مهمترین نکات خرید هود شیمی

مهمترین نکات خرید هود شیمی

مهم ترین نکات خرید هود شیمی شامل توجه به مشخصات فنی هود شیمیایی از جمله ابعاد ، جنس بدنه داخلی و خارجی ، سطح میز کار هود ،تجهیزات داخل کابین و … می باشد.
هود های شیمیایی از تجهیزات ایمنی ضروری در هر آزمایشگاهی است . محافظت از نمونه های آزمایشگاهی و کاربران آزمایشگاه در برابر بخارات سمی ناشی از واکنش مواد آزمایشگاهی اصلی ترین کاربری این مدل از هود آزمایشگاهی است . هود شیمی با کارکرد محافظتی تعریف شده و کاربری آزمایشگاه ها ، در ابعاد و مدل های مختلف تولید و ارائه می گردد.

برای انتخاب و خرید هود مناسب باید به موارد زیر توجه داشته باشید

ابعاد هود شیمیایی

ابعاد هود شیمیایی باید متناسب با فضای آزمایشگاه باشد . در جانمایی هود شیمیایی باید راحتی کاربران هنگام کار با هود نیز مورد توجه قرار گیرد .

قدرت مکش فن هود شیمیایی

قدرت مکش هود شیمیایی باید متناسب با کاربری آزمایشگاه ، حجم گازهای تولیدی، فاصله هود و اگزاست خارجی باشد .

تعداد فیلترها

تعداد فیلترهای هود شیمیایی نیز باید متناسب با کاربری آزمایشگاه و حساسیت مواد مورد آزمایش باید باشد .

جنس بدنه هود شیمیایی

جنس بدنه هود شیمیایی تولید شده در شرکت های مختلف متفاوت است . جنس بدنه خارجی هود شیمیایی ساخت دوریس ، از ورق فولادی 5/1 میلیمتری با پوشش رنگ چرمی کوره ای الکترواستاتیک مقاوم در برابر مواد شیمیایی است .
سطح داخلی هود نیز باید متناسب با مواد آزمایشگاهی مصرفی باشد بگونه ای که در برابر واکنش های ناشی از تماس با مواد دچار خوردگی و یا تغییرات ظاهری ناخوشایند نگردد. جنس بدنه داخلی هود شیمیایی دوریس ، از HPL به ضخامت 8/0 میلیمتر محصول کشور آلمان و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است . برای سطح کار هود شیمیایی از سرامیک ضد اسید نیز استفاده می شود .

تجهیزات کابین هود شیمیایی

تجهیزات داخلی کابینت مانند تعداد پریزها ، نوع و اندازه کاپ سینک و نور نیز در کارکرد هود شیمیایی بسیار تاثیر گذار است . درپوش یا همان SASH نیز در انواع هود شیمیایی باید با توجه به کاربری هود که می تواند تحقیقاتی و یا آموزشی باشد باید ایمن بوده و محافظت لازم را پشتیبانی نماید .

خرید هود شیمیایی استاندارد

خرید هود شیمیایی استاندارد نیازمند در نظر داشتن موارد متعددی است که در بالا به آنها اشاره شد . آزمایشگاهها را می توان بر اساس کاربری به سه دسته بندی کلی تحقیقاتی ، درمانی و آموزشی دسته بندی کرد . مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی دوریس با تولید و ارائه انواع هود شیمیایی در ابعاد و اندازه سفارشی و استاندارد پروسه انتخاب و خرید هود شیمی را برای صاحبان آزمایشگاه راحت کرده است . برای مطالعه ویژگی های هود شیمیایی ساخت دوریس ، صفحه هود شیمی را مطالعه نمایید .