بازسازی و نوسازی آزمایشگاه

بازسازی و نوسازی آزمایشگاه

بازسازی و نوسازی آزمایشگاه ها از چالش های پر هزینه ای است که علاوه بر هزینه های مالی مدیران را با چالش هایی همچون رعایت انواع استاندارد های مورد نیاز برای محیط کار پر خطر آزمایشگاه و انتخاب بهترین تیم برای بازسازی و نوسازی آزمایشگاه مواجه می کند . بسیاری از آزمایشگاههای قدیمی بصورت استاندارد و کاملا بهینه ساخته نشده اندبا این وجود این آزمایشگاهها هنوز در حال فعالیت بود ه و خواسته های مدیران خود را برآورده می کنند علی رغم تمام این موارد ایده بازسازی و نوسازی آزمایشگاه و تبدیل آن به یک آزمایشگاه استاندارد می تواند شروعی برای پیشرفت باشد .

 

 

اصلی ترین دلیل نوسازی و بازسازی آزمایشگاه چیست ؟

 

اصلی ترین دلیل بازسازی و نوسازی انواع مختلف آزمایشگاه ها افزایش بهره وری می باشد . با وجود قوانین خاص برای کار آزمایشگاهی ، بدون شک استاندارد سازی ایده خوبی است. از ابتدائی ترین مزایای نوسازی و بازسازی آزمایشگاه صرفه جویی در مصرف انرژِ ی است این صرفه جویی کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری را برای شما به همراه خواهد داشت.

برای بازسازی و نوسازی آزمایشگاه باید اصول زیر را به ترتیب در نظر داشته باشیم :

 

اول ایمنی

 

ایمنی اولین و مهم ترین اولویت کار در محیط آزمایشگاه است . رعایت اصل ایمنی چه در مرحله نوسازی و بازسازی آزمایشگاه برای تیم اجرایی بازسازی و چه رعایت این اصل برای طراحی آزمایشگاه جدید و امنیت پرسنل آزمایشگاه بسیار مهم است .

 

اولویت بندی اهداف بازسازی استاندارد آزمایشگاه

 

هر باز سازی اهدافی را دنبال می کند . لیستی از اهداف بازسازی استاندارد آزمایشگاه خود تهیه نمایید . این لیست باید با همفکری تیم اجرایی و مدیران آزمایشگاه ، همچنین تکنسین های آزمایشگاه تهیه گردد. بطور کلی مهم ترین اهدا بزسازی آزمایشگاه می توان به افزایش بهره وری آزمایشگاه ، صرفه جویی در هزینه های انرژی و مواد مصرفی ، توسعه آزمایشگاه را نام برد .

چه کسانی باید در بازسازی آزمایشگاه نقش داشته باشند ؟

کلیه افرادی که به هر طریقی با آزمایشگاه در ارتباط هستند در این بازسازی باید مشارکت کنند . مدیران اولین افرادی هستند که در تصمیم باز سازی آزمایشگاه نقش دارند . معمولا مدیران پس از بررسی سود آوری آزمایشگاه به فکر توسعه ویا نوسازی آزمایشگاه خود می افتند . از طرفی تجهیزات حساس آزمایشگاهی پس از چندین سال استفاده دقت و کارایی اولیه خود را از دست داده و یا نیاز به اضافه کردن دستگاههای جدید باشد اولین گروهی که این نیاز را احساس می کنند تکنسین های آزمایشگاه هستند . اضافه کردن دستگاههای جدید برای آزمایشگاه هایی که با افزایش مراجعین و تعداد آزمایش ها الزامی است . هرکدام از این دستگاهها نیاز به جانمایی و فضای مخصوص به خود دارند . بعنوان نمونه میز های توزین و یا هود های شیمیای نیاز به فضایی با شرایط خاص دارند تا عوامل محیطی اختلالی در روند آزمایش ایجاد نکنند . جانمایی این تجهیزات خاص بر عهده تیم طراحی آزمایشگاه است .

همکاران فنی ما در تجهیزات آزمایشگاهی دوریس با تجربه موفق 15 ساله در طراحی ، تجهیز و راه اندازی انواع آزمایشگاه در سراسر ایران آماده ارائه خدمات مشاوره و اجرایی با رعایت آخرین استاندارد های روز دنیا می باشند .